">
تلویزیون چکاد

نماینده مجلس اروپا: حتی نباید پیرامون «به رسمیت شناختن طالبان» فکر کرد!

132

هانا نویمان، عضو مجلس نمایندگان اروپا با انتشار ویدیویی در کانال یوتیوب خود گفته است، حتی فکر کردن پیرامون «به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان» نیز اشتباه است.

خانم نویمان تاکید ورزید که طالبان زنان افغانستان را در خانه‌های خود زندانی کرده و در تلاش هستند تا نسل جدیدی از جنگجویان جهادی و افراد انتحاری را پرورش دهند.

او در ادامه نسبت به وضعیت آمورش، کار و آزادی‌های اجتماعی زنان و دختران در افغانستان ابراز تاسف کرده و افزود، این گروه برای آپارتاید جنسیتی خود می‌خواهد تا جان بیشتر از میلیون افغان در معرض قحطی را بگیرند.

به گفته خانم نویمان، وزیر معارف طالبان از آغاز یک برنامه جدید جهاد در کشور خبر داده و به همین دلیل مکاتب خصوصی مسدود و مدارس دینی افراطی راه‌اندازی خواهند شد.

این عضو مجلس اروپا در ادامه با اشاره به مطیع‌الله ویسا، فعال آموزش دختران در افغانستان مدعی شد، کسانی که از آموزش طبق سنت معمول در افغانستان حمایت می‌کنند از سوی طالبان بازداشت و مورد تهدید و شکنجه قرار می‌گیرند.

وی در انتها از سایر نمایندگان مجلس اروپا خواست تا وضعیت افغانستان را به دقت زیر نظر داشته باشند و برای رهایی زندانیان فعال حقوق بشری از بند طالبان کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.