">
تلویزیون چکاد

پیام تبریکی رهبر پنهان؛ آخندزاده هیچ اشاره‌ای به بازگشایی مکاتب دخترانه نکرده است

123

مجاهد، سخنگوی طالبان امروز پیامی عیدی منتسب به رهبر طالبان را منتشر ساخته که در آن هیچ اشاره‌ای به بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم نشده است.

رهبر طالبان که طی دو سال گذشته پنهان مانده و در رسانه‌ها حاضر نشده در پیام خود ادعا کرده است که این گروه آموزش و تحصیل را در سراسر افغانستان گسترش داده است.

رهبر مخفی طالبان در این پیام خواستار تعامل با کشورهای همسایه و جهان شده و گفته است، همانطور که کشورها نمی‌خواهند تا در امور داخله آن‌ها کشور دیگری وارد شود، طالبان نیز می‌خواهند تا هر تصمیمی که در قبال مردم افغانستان گرفته می‌شود به عنوان مسائل داخلی مطرح باشد و مداخله صورت نگیرد.

افزون بر این، در پیام عیدی رهبر گمنام طالبان از امر به معروف و نهی از منکر این گروه به عنوان «بلندترین فریضه» یاد شده و آمده است که دستگاه‌های طالبان و مردم افغانستان باید با این وزارتخانه مخوف همکاری همه‌جانبه داشته باشند.

او در ادامه مدعی اصلاحات متعدد در عرصه‌های فرهنگ، تعلیم، اقتصاد و رسانه‌ها طی دو سال گذشته شده و اذعان کرده است که «اثرات نادرست فکری و اخلاقی اشغال» در حال اتمام هستند.

این در حالی است که طالبان همواره پیام‌هایی را منتسب به این فرد ناشناس و گمنام که طی دو سال حاکمیت این گروه بر افغانستان در مقابل رسانه‌ها و جهان قرار نگرفته و با مردم کشور ارتباط مستقیم برقرار نکرده منتشر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.