">
تلویزیون چکاد

گزارش خروج آمریکا از افغانستان؛ دولت بایدن ترامپ را مقصر دانست

141

کاخ سفید به تازگی گزارشی منتشر کرده و در آن تصمیمات گرفته شده پیرامون خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تفسیر کرده است.

در گزارش کاخ سفید که به رسانه‌ها داده شده است آمده که دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا از مقصران اصلی هرج و مرج ایجاد شده طی سه سال اخیر در افغانستان است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند، تصمیمات رییس جمهور بایدن تا حد زیادی به دلیل شرایطی که از سوی رییس جمهور قبل از او، دونالد ترامپ گرفته شده محدود گشته بود.

در این گزارش تصریح شده، زمانی که دونالد ترامپ قدرت را در آمریکا به دست گرفت، بیشتر از ده هزار نیروی آمریکایی در افغانستان حضور داشتند، اما به دستور ترامپ در سال آخر حکومت خود بر آمریکا، این سربازان به دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

افزون بر این، گفته شده که دولت آقای ترامپ هیچ برنامه‌ای برای نحوه اجرای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و تخلیه افغان‌های متحد با این کشور ارائه نکرده بود.

کاخ سفید مدعی شده که رییس جمهور بایدن و تیم مشاور او به خوبی از چالش‌های تخلیه یک منطقه جنگی پس از ۲۰ سال آگاه بودند، اما عدم تعامل از سوی دونالد ترامپ در انتقال قدرت باعث شد تا این آشفتگی ایجاد شود.

این در حالی است که آمریکا پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان به صورت شتاب‌زده این کشور را تخلیه کرد و با فرار اشرف غنی، قدرت بار دیگر به طالبان رسید.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.