">
تلویزیون چکاد

درخواست کمک ۶۰۰ میلیون دالری برای رسیدگی به وضعیت مهاجران افغان

128

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان افغان در کشورهای همسایه افغانستان به ۶۱۳ میلیون دالر کمک مالی نیاز دارد.

در اعلامیه این سازمان که روز گذشته منتشر شد آمده است که این میزان پول برای رسیدگی به وضعیت افغان‌ها در کشورهای ایران، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان درخواست شده است.

این اداره گفته است که این پول برای رسیدگی و حمایت از ۷.۹ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ درخواست شده که ۵.۲ میلیون نفر از آن‌ها پناهجویان افغان و ۲.۷ میلیون نفر هم میزبانان محلی این افراد در کشورهای یاد شده خواهد بود.

براساس آمار کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل،‌ در حال حاضر بیشتر از هشت میلیون شهروند افغان در کشورهای همسایه افغانستان به سر می‌برند که تنها دو میلیون نفر از آن‌ها ثبت شده‌اند.

افزون بر این، هشدار داده شده است که از میان پناهجویان نیازمند در کشورهای همسایه افغانستان، ۷۰ فیصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل داده‌اند.

این در حالی است که جنگ طالبان در جریان ۲۰ سال گذشته باعث شده تا میلیون‌ها افغان برای زندگی بهتر به کشورهای همسایه پناه ببرند و با قدرت گرفتن این گروه پس از ۲۰ سال، بار دیگر میلیون‌ها نفر از کشور و سلطه سیاه این گروه فرار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.