">
تلویزیون چکاد

نامزد ریاست جمهوری آمریکا:‌ جهان ناامن شده و دهشت‌افگنان در افغانستان هستند

160

نیکی هیلی، نامزد ریاست جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود پس از اعلام نامزدی برای ریاست جمهوری نسبت به حکومت جو بایدن به شدت انتقاد کرد.

خانم هیلی گفت، گروهی از دهشت‌افگنان در پیش چشم مردم آمریکا افغانستان را تسخیر کرده و حکمرانی می‌کنند، در حالی که نیروهای آمریکایی را کشته‌اند.

خانم هیلی که پیشتر سفیر آمریکا در سازمان ملل بود جزو مخالفان طرح خروج آمریکا از افغانستان بود و این کار را شکست شرم‌آور برای آمریکا می‌دانست.

این در حالی است که خانم هیلی روز سه‌شنبه ویدیویی از خود منتشر ساخته و علاقه خود به حضور در رقابت‌های انتخاباتی را اعلام کرد و روز چهارشنبه در کارولینای جنوبی رسما کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرد.

اظهارات این نامزد ریاست جمهوری انعکاس‌دهنده نظر حزب جمهوری‌خواه در برابر حاکمیت طالبان در افغانستان است که قصد دارند با توجه به وضعیت افغانستان حاکمیت جو بایدن را زیر سوال ببرند.

خانم هیلی در انتها موضوعات مورد علاقه این حزب و طرفداران آن را یادآور شده و گفت، ‌قدرت آمریکا در برابر چین، کره شمالی و ایران کاهش یافته و در ضعف مدیریتی این کشور، چین و روسیه در کنار ایران دست درازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.