">
تلویزیون چکاد

درخواست دیپلمات‌های افغان از پاکستان؛ کودکان زندانی فورا آزاد شوند

210

سفارتخانه‌ها و نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل از پاکستان درخواست کرده‌اند تا کودکان بازداشت شده در این کشور فورا آزاد شوند و مطابق با تعهدات بین‌المللی این کشور حمایت‌های لازم از آن‌ها انجام شود.

در بیانیه این نهادها آمده است که پاکستان باید اخراج اجباری پناهجویان افغان را متوقف کند.

در این بیانیه تاکید شده است که بازداشت کودکان و قرار دادن آن‌ها در زندان نقض فاحش کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد است.

در این بیانیه همچنین گفته شده که پناهندگی از جمله حقوق بشری است و مطابق با کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان سازمان ملل، دولت‌های عضو نمی‌توانند مهاجرانی را که به دلیل خطر افتادن جان خود به صورت غیرقانونی وارد شده‌اند شکنجه و مجازات کنند.

این در حالی است که به تازگی یک نهاد حقوق بشری پاکستان تصاویری از کودکان افغان را پشت میله‌های زندان منتشر ساخته که با واکنش های گسترده جهانی مواجه شده است.

با این حال، مقامات پاکستانی تاکید ورزیده‌اند که این کودکان بازداشت نشده‌اند، بلکه به همراه مادران خود در زندان هستند و متهمان اصلی مادران آن‌ها هستند.

شایان ذکر است، مقامات ایالت سند پاکستان تایید می‌کنند که دستکم ۱۷۸ کودک افغان به همراه مادران خود در زندان این ایالت و در کنار دیگر مجرمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.