">
تلویزیون چکاد

کمیسیون حقوق بشر پاکستان: ده‌ها زن و کودک افغان در زندان‌های کراچی هستند

121

کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرده است که ده‌ها زن و کودک افغان در زندان‌های کراچی به همراه مجرمین پاکستانی نگهداری می‌شوند.

این کمیسیون در گزارش خود نوشته است که دستکم ۱۳۹ زن و ۱۶۵ کودک افغان در زندان زنان کراچی نگهداری می‌شوند و سرنوشت نامشخصی دارند.

به گفته این کمیسیون،‌ اغلب این افغان‌ها برای تداومی بیماری‌های خود به پاکستان رفته‌اند اما به دلیل نداشتن اسناد هویتی و حضور غیرقانونی بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند.

در گزارش کمیسیون حقوق بشر پاکستان همچنین تصریح شده است که تنها ۲۵ فیصد از زندانیان این مرکز دارای وکیل هستند و سایر زندانیان در بی‌سرنوشتی زندگی می‌کنند.

این در حالی است که مسوولان ایالت سند پاکستان، اخیرا دست به دستگیری‌های گسترده زده و افرادی که ورود یا حضور غیرقانونی دارند را بازداشت می‌کنند و به زندان می‌برند و هدف خود را مهار ورود غیرقانونی پناهندگان عنوان کرده‌اند.

در بخشی از این گزارش آمده است که ۱۱۱ کودک افغان بین سنین ۱۴ تا ۱۸ سال که با هدف پیدا کردن کار در پاکستان به این کشور رفته بودند و در بخش‌های چایخانه، آشغال‌پاکی و اعمال شاقه فعال بوده‌اند نیز در کانون اصلاح نوجوانان کراچی نگهداری می‌شوند.

این کمیسیون از نهادهای عدلی و قضایی پاکستان درخواست کرده تا وضعیت این افراد را مشخص کنند و سرنوشت آن‌ها را به دنیا اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.