">
تلویزیون چکاد

طالبان از صدور جواز فعالیت برای ده‌ها سرمایه‌گذار خارجی خبر داد

188

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که در جریان یک سال گذشته ۱۵۰ سرمایه‌گذار خارجی در این کشور جواز فعالیت و سرمایه‌گذاری دریافت کرده‌اند.

به گفته آقای جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، در حال حاضر سهولت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در افغانستان فراهم شده و بیشتر سرمایه‌گذارانی که جواز فعالیت گرفته‌اند از کشورهای چین، روسیه، آمریکا، انگلستان و کشورهای عربی هستند.

در عین حال، یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز گفته است که مردم افغانستان نیاز به برق دارند و برای این منظور نیاز به یک الهام بزرگ وجود دارد تا بخش خصوصی در کنار مردم دست به کار شوند.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان تصریح کرد، سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های استخراج معادن و تولید برق سرمایه‌گذاری خود را انجام داده‌اند.

به باور مسوولان این وزارتخانه طالبان، سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در رشد و توسعه اقتصاد کشور اثر بسیار مثبتی دارد و زمینه کار را برای شهروندان افغان در داخل کشور فراهم می‌کند.

همزمان، شماری از سرمایه‌گذاران چینی از طالبان می‌خواهند تا امنیت سرمایه‌گذاران خارجی را تامین کنند تا به این صورت تعداد بیشتری سرمایه‌گذار وارد کشور شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.