">
تلویزیون چکاد

درخواست پاکستان از جهان برای افزایش تعامل با طالبان

121

نمایندگی دائم پاکستان در سازمان ملل خواستار افزایش تعاملات جهانی با طالبان شده و گفته است که با زور، تحریم و منزوی ساختن نمی‌توان به اهداف بین‌المللی در افغانستان دست پیدا کرد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از عامرخان، معاون نماینده پاکستان در سازمان ملل گفته‌اند، رویکرد زورگویانه می‌تواند سبب افزایش خشونت و درگیری‌ها در افغانستان شود و با تقویت گروه‌های دهشت‌افگنی در این کشور، بار دیگر موج جدیدی از مهاجرت‌های غیرقانونی مردم را به همراه داشته باشد.

آقای عامرخان در ادامه تاکید ورزید که این کشور از تمامیت ارضی افغانستان و تلاش‌های ضد دهشت‌افگنی در این کشور حمایت قاطع خواهد کرد.

این عضو دیپلمات پاکستانی خاطرنشان ساخت که جامعه جهانی باید یک راهبرد جامع ضد دهشت‌افگنی تهیه کند و بهترین راه این است که با طالبان وارد تعامل شود.

همزمان، نماینده چین نیز خواستار تشویق طالبان از سوی جامعه جهانی برای تشکیل دولت فراگیر شده و گفته است که ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان باید شدت بگیرد.

این در حالی است که با وجود یکسال از حاکمیت طالبان در افغانستان، این گروه تا به حال توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.