">
تلویزیون چکاد

واکنش‌های گسترده به مرگ مهسا امینی در ایران

143

مرگ مهسا امینی، دختر اهل ولایت کردستان ایران به دست پولیس مذهبی این کشور به موضوع داغ رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده و بیانیه‌های محکومیت بسیاری نیز منتشر گشته است.

به گفته گواهان این رویداد، خانم امینی که به دلیل بدحجابی از سوی پولیس مذهبی ایران بازداشت شده بود، مورد ضرب و شتم در داخل موتر پولیس قرار گرفته است.

در ویدیوهای منتشر شده از ایران دیده می‌شود که معترضان به مرگ این دختر جوان شعارهای علیه دولت ایران و رهبر مذهبی این کشور سر داده‌اند.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای مرگ این دختر جوان را نابخشودنی خوانده و گفته است که مقام‌های ایرانی مسوول نقض حقوق بشر و حقوق زنان هستند.

رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران نیز که برای احیای توافق هسته‌ای ایران تلاش می‌کند تاکید ورزید، کسانی که مسوول مرگ مهسا امینی هستند باید مورد پرسش و پاسخ قرار بگیرند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز به مرگ این دختر واکنش نشان داده و گفته است، مرگ مهسا امینی بسیار مشکوک است و باید تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام شود.

این در حالی است که مرکز رسانه‌های پولیس تهران اعلام کرده که هیچ ضرب و شتمی صورت نگرفته و خانم امینی در اداره آموزش حجاب دچار سکته قلبی شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.