">
تلویزیون چکاد

یونیسف ساخت چندین پروژه آبرسانی را در سمنگان کلید زد

171

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است، روند ساخت چند پروژه آبرسانی در ولایت سمنگان آغاز شده است.

به گفته یونیسف، تعداد این پروژه‌ها به چهار عدد می‌رسد و با تکمیل ساخت انتظار می‌رود که دسترسی ۴۵۷ خانواده به آب آشامیدنی مسیر شود.

در اعلامیه منتشر شده از سوی یونیسف آمده است که این شبکه‌های آبرسانی در منطقه رباتک، از مربوطات مرکز ولایت سمنگان راه‌اندازی می‌شوند و روند ساخت آن‌ها روز گذشته کلید خورده است.

در این اعلامیه تاکید شده است که با ساخت این پروژه، ساکنان قریه‌های شاهی‌خیل، بابا گلاجان، گل‌قشلاق پایین و شورابک شهر ایبک می‌توانند آب آشامیدنی خود را راحت‌تر تامین کنند.

شایان ذکر است که برای این پروژه آبرسانی در حدود ۱۶ میلیون افغانی هزینه در نظر گرفته شده است که از سوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد تامین خواهد شد.

این در حالی است که در بسیاری از ولسوالی‌های دوردست افغانستان و مناطق محروم در تامین آب آشامیدنی چالش‌های بسیاری وجود دارد.

اخیرا سازمان صحی جهانی هشدار داده است که افزایش موارد بیماری وبا در افغانستان به دلیل دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.