">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل متحد: طالبان درارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان دخالت می کند

213

رویترز به نقل ازمارتین گریفیتس، مسئول امدادرسانی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گزارش داده است که طالبان تلاش می کند تا درارسال کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان دخالت کند.

گریفیث به شورای امینت گفت: “سیستم بانکی افغانستان همچنان مسدود است و نقل و انتقالات پول ازطریق سیستم بانکی به دلیل امکان دسترسی طالبان به پول نقد کمک های جامعه جهانی قابل استفاده نیست.

او گفت ، براساس بررسی های ما حدود نیمی از سازمان های کمک رسان در انتقال کمک‌های مالی به افغانستان با مشکل مواجه ‌اند م این فعالیت آنها را با مشک مواجه ساخته است،  دوسوم از این سازمان ها کمبود پول نقد را یک مانع جدی برای ادامه فعالیت های خود می دانند.

گریفیث گفت، طالبان به ‌طور فزاینده‌ای در ارسال کمک‌های بشردوستانه مداخله می‌کند، علی ‌رغم اینکه در ماه سپتامبر به مقامات سازمان ملل متحد قول داد که این کار را نکند.

او گفت: “مقامات ملی و محلی طالبان تلاش می کنند کمک های بشردوستانه را برای افراد خود توزیع کنند درحالیکه مردم ملکی به غذا نیاز دارند”.

او اشاره کرد” ” طالبان به دنبال اطلاعات وقرارداد های کارمندان سازمان های کمک رسان است ومانع استخدام زنان در بعضی از پروژه های کمک رسانی می شود”.

بعد ازسقوط دولت افغانستان، کمک های جامعه جهانی به افغانستان متوقف شد وبا تحریم سیستم بانکی افغانستان عملا ارسال پول نقد به افغانستان ناممکن شد، سازمان ملل متحد تلاش می کند تا با استفاده از روش های غیر معمول پول نقد مورد نیازپروژه های کمک رسانی را به داخل افغانستان انتقال بدهد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.