">
تلویزیون چکاد

آمریکا تعهد داده است که امنیت فرودگاه کابل را تامین می‌کند

177

وزارت امور خارجه افغانستان از دیدار محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه با راس ویلسون، سرپرست سفارت آمریکا پیرامون امنیت فرودگاه کابل، توافقنامه دوجانبه امنیتی کابل-واشنگتن و تداوم همکاری‌های این کشور برای توسعه بخش امنیتی افغانستان خبر داده است‌.

 

این دیدار از آنجایی انجام شده که تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو به یک نگرانی تبدیل شده است.

این فرودگاه به عنوان یک مرکز مهم و راهبردی برای دیپلمات‌های خارجی در افغانستان عنوان می‌شود که به نگرانی بزرگ و بحث برانگیزی تبدیل شده است.

آقای اتمر تاکید ورزیده است که تداوم حمایت مالی و آموزشی آمریکا از نیروهای امنیتی افغان و کمک‌های مالی این کشور برای توسعه ولایت‌های مختلف پس از خروج نیروهای خارجی از خواسته‌های بزرگ مردم و دولت افغانستان است که انتظار دارند جامعه جهانی در این مسیر آن‌ها را کمک کند.

سرپرست سفارت آمریکا نیز وعده داده است که به صورت همه جانبه کشورش از نیروهای امنیتی افغانستان در روند مذاکرات صلح حمایت خواهد کرد.

گفتنی است که در این دیدار گزارشی از آخرین پیشرفت‌ها در روند صلح افغانستان از سوی آقای اتمر به سرپرست سفارت آمریکا ارائه شده است.

بیشتربخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.