بر بنیاد بیانیه این شبکه اجتماعی، مدیران این شرکت به تاریخ ۲۵ سپتامبر این مشکل امنیتی را کشف کرده اند.

به گزارش یورونیوز، هنوز مدیران این شرکت موفق به شناسایی منشاء این مشکل نشده و معلوم نیست که به چه اندازه اطلاعات کاربران از این مشکل امنیتی متاثر گردیده است.

با این وجود فیسبوک گفته که مهاجمان با سوء استفاده از نقطه ضعف(View As) دست به سرقت نشانه‌های امنیتی ” توکن” کاربران زده و به این شیوه به حساب آنان دسترسی پیدا کرده اند.

نشانه‌های امنیتی حکم کلیدهای دیجیتالی را دارد که کابران را به حساب شان متصل ساخته و با استفاده از آن کاربر مجبور نیست که در زمان ورود به حسابش گذرواژه خود را وارد کند.

مدیران شبکه اجتماعی فیسبوک می‌گویند که آنان برای مبارزه با حمله سایبری ذکر شده ضعف گزینه (View As) را برطرف کرده و مقام‌های قضایی و پولیس را در جریان قرار داده اند.

در کنار این موضوع آنان نشانه‌های امنیتی ۵۰ میلیون کاربر را که حساب‌های شان با تهدیدات امنیتی مواجه بوده، تبدیل نموده و توکن‌های ۴۰ میلیون حساب کاربری دیگر را که در یک سال گذشته از گزینه ( View As) استفاده کردند را نیز برای جلوگیری از بروز این مشکل تغییر خواهند داد.

به این ترتیت به گفته مدیران این شرکت، حدود ۹۰ میلیون کاربر باید بار دیگر برای ورود به حساب شان از شناسه و گذرواژه استفاده کنند که به عنوان یک هشدار در بالای نیوز فیدز درباره مشکل و راه حل آن دریافت خواهد کرد.

به گفته آنان برای بازبینی امنیتی و جلوگیری از بروز این مشکل گزینه(View As) به صورت موقت قطع می‌شود.

در این بیانیه همچنین گفته شده که کاربران نیازی به تغییر گذرواژه حساب شان ندارند و مدیران فیسبوک متعهد بر حفظ امنیت داده‌های شخصی کاربران شان هستند.

 

بیشتر بخوانید: