">
تلویزیون چکاد

بحران کرونا به تحول دیجیتالی جهان سرعت بخشیده است

241

کار از خانه، آموزش‌آنلاین و شبکه ارتباطات شرکت‌ها این روزها در اثر بحران برخاسته از شیوع ویروس کرونا دگرگون شده است. دیجیتالی شدن کار و زندگی، واکنش جهان در برابر محدودیت‌هایی است که بحران کرونا ایجاد کرده است.

 

با گسترش شبکه جهانی اینترنت، روند دیجیتالی شدن کار و زندگی در گوشه‌و کنار جهان در حال گسترش بود. اکنون، شرکت کنندگان در همایش جهانی رسانه‌‌ها (GMF) که از سوی دویچه وله همه ساله برگزار می‌شود، به تاثیر بحران کرونا در شتاب بخشیدن به این تحول پرداخته‌اند.

در آغاز شیوع کرونا، جهان به اهمیت اینترنت بیش از پیش پی برد و بیشتر متوجه شد که دستیابی بشر به اینترنت مایه نیک بختی است.

بسیاری از افراد در جهان، دفتر کار خود را ترک کرده و فعالیت‌های حرفه‌ای خود را از خانه دنبال کردند. این روزها مشورت‌ها و تماس‌های بین شرکت‌ها نیز به صورت کنفرانس‌‌های مجازی به حالت آنلاین صورت می‌گیرند و تحصیل و تدریس از مدارس و مراکز آموزشی به خانه‌های مردم و به اتاق کودکان کوچ کرده است.

برخلاف نگرانی‌های نخستین، کوچ فعالیت‌های مردم به عرصه آنلاین، باعث سقوط این سیستم نشد. مردم برای ارتباطات خود با دیگران به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی روی آوردند.

بدیهی است که استفاده  از اینترنت و رسانه‌های دیجیتال سود و زیان خود را دارد. از این رو، شرکت کنندگان در همایش جهانی رسانه‌ها به الزام آموختن چگونگی استفاده از این رسانه پرداخته‌اند.

خطراتی که استفاده از اینترنت و رسانه‌های دیجیتال  کاربران را تهدید می‌کند، تنها به حملات سایبری و فعالیت‌های هکری محدود نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.