">
تلویزیون چکاد

انتقاد شهروندان هرات از نحوه ارائه خدمات اداره آتش نشانی این ولایت

191

پس از وقوع چند رویداد آتش سوزی در شهر هرات عده ای از ساکنان هرات از نحوه ارائه خدمات از سوی اداره آتش نشانی این ولایت انتقاد نموده و بر این باور هستند که وسایل و تجهیزات اداره آتش نشانی هرات فرسوده شده است.

شماری از ساکنان هرات فرسوده بودن وسایل و تجهیزات اداره آتش نشانی هرات را نگران کننده خوانده و خواستار نو سازی تجهیزات این اداره شده اند.

این در حالیست که از چند سال به این سو امکانات و تجهیزات نو در اختیار اداره آتش نشانی ولایت هرات قرار داده نشده و این اداره با تجهیزات و وسایل کهنه برای مهار آتش اقدام می کند.

در همین حال فعالان مدنی هرات نیز گفته اند که بر علاوه نبود وسایل پیشرفت آتش نشانی، جاده مخصوص برای عبور و مرور موترهای آتش نشانی نیز وجود ندارد.

«عبدالواسع سیدی» یکی از فعالین مدنی هرات از مسئولان می‌خواهد تا در قسمت تمویل اداره اتش نشانی تلاش نمایند.

در همین حال مسئولان امنیتی هرات با تایید گفته‌های ساکنان این ولایت مبنی بر نبود امکانات لازم گفته اند که اداره آتش نشانی با تجهیزات فرسوده ای که در دست دارد باز هم بهترین عملکرد را داشته است.

«عبدالاحد ولی‌زاده» سخنگوی پولیس هرات می‌گوید که پولیس آتش نشانی با این امکانات فرسوده بازهم برای مهار آتش بهترین عمل کرد را داشته است.

این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که مقام‌های امنیتی هرات می‌گویند که بارها از مسئولان مرکزی خواستار تخصیص یافتن وسایل و تجهیزات پیشرفته به اداره آتش نشانی این ولایت شده اند اما تا کنون به این خواست شان توجه نشده است.

گفته می‌شود که در تازه ترین رویدادها، یک دکان پارچه فروشی در مرکز شهر هرات به علت بی احتیاطی دکانداران آتش گرفته و آتش نشانی هرات برای مهار آتش آنگونه که باید، عمل نکرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.