">
تلویزیون چکاد

افتتاح بزرگ‌ترین سردخانه بخش خصوصی و پیشرفته‌ترین کشتارگاه حیوانات در هرات 

411

سید وحید قتالی، والی هرات اعلام کرده است بزرگ‌ترین سردخانه بخش خصوصی و یکی از پیشرفته‌ترین کشتارگاه‌های حیوانات در این ولایت به بهره‌برداری رسیده است.

 

در اعلامیه‌های منتشر شده از سوی اداره محلی هرات آمده است که بزرگ‌ترین سردخانه بخش خصوصی با نام پامیر و هزینه ۴۰۰ میلیون افغانی ساخته شده است.

در این اعلامیه تصریح شده که این سردخانه ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ تن انواع میوه و سبزیجات و فرآورده‌های زراعتی را دارد و با افتتاح آن کشاورزان و دامداران ولسوالی‌های زنده جان و انجیل  قادر به ذخیره تولیدات خود و فروش در زمان مناسب هستند.

مقام‌های محلی تصریح کرده‌اند که پیشرفته‌ترین کشتارگاه نیز با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیون دالر امروز از سوی سید وحید قتالی، والی هرات و حشمت الله غفوری، معین وزارت زراعت وارد فاز بهره‌برداری شده است.

شایان ذکر است که تاسیسات این کشتارگاه در مساحتی به وسعت ۲۵ جریب و نزدیک شهر هرات قرار گرفته و ظرفیت روزانه ذبح صد گاو و ۵۰۰ راس گوسفند را دارد.

لازم به یادآوری است که این کشتارگاه علاوه بر سردخانه، لابراتوار و بخش‌های مختلف بسته‌بندی پوست، گوشت، خون و استخوان را نیز در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.