">
تلویزیون چکاد

از سوءقصد به جان ولسوال زنده جان تا تیراندازی به سمت غیرنظامیان

436

در پی نشر برخی خبرها در مورد درگیری بین نیروهای امنیتی و پیکارجویان طالب در ولسوالی زنده جان، جمعه گل زنده جانی ولسوال زنده جان ولایت هرات گفته که حوالی ساعت 9:00 صبح امروز از سوی پیکارجویان طالب مورد سوءقصد قرار گرفته است.

 

آقای زنده جانی در گفتگو با تلویزیون چکاد وقوع این رویداد را تایید کرده و گفته که وی در این رویداد به گونه ی سطحی زخمی شده است.

ولسوال زنده جان هرات تاکید کرده که پیکارجویان طالب به سمت موتر وی حمله کرده و درگیری نیز میان این گروه و نیروهای امنیتی تداوم یافته است.

بر بنیاد گفته های آقای زنده جانی در این درگیری یک پیکارجوی طالب نیز کشته شده است.

این در حالی است که پس از آن رویداد، جمعی از ساکنان این ولسوالی  دست به اعتراض زده و مسیر عبور و مرور هرات – زنده جان را مسدود کرده اند.

معترضان علت این کارشان را تیراندازی افراد ولسوال زنده جان به سمت غیرنظامیان عنوان کرده اند.

ضیاالحق حقجو یکی از معترضان و نزدیکان فرد کشته شده به تلویزیون چکاد گفته است که در پی این تیراندازی ها یک جوان کشته شده است.

بر بنیاد گفته های معترضان حوالی ساعت 10:00 صبح امروز جوانی به نام عبدالطیف 26 ساله در پی تیراندازی ولسوال زنده جان کشته شده است.

معترضان تاکید کرده اند که تا این رویداد از سوی مسوولان پیگیری نشود مسیر را به روی تردد ترافیک باز نخواهند کرد و به اعتراض شان ادامه خواهند داد.

با این حال ولسوال زنده جان هرات در مصاحبه با تلویزیون چکاد این ادعا ها را کاملا بی اساس خوانده و رد کرده است.

فرماندهی پولیس هرات نیز از آغاز تحقیق و بررسی در مورد چگونگی این رویداد خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.