">
تلویزیون چکاد

سفر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به پنجشیر

101

همزمان با انتشار گزارش‌های متعدد از نقض حقوق بشر در پنجشیر، ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی کشتار فراقانونی و نقض حقوق بشر به پنجشیر رفته است.

ابوبکر صدیق، سخنگوی والی طالبان برای ولایت پنجشیر روز گذشته اعلام کرد که در این سفر، هیاتی از طرف یوناما در کنار آقای بنت وارد پنجشیر شده است.

آقای صدیق افزود، این هیات که از سوی ریچارد بنت رهبری می‌شد روز گذشته با مولوی محمد محسن هاشمی، والی طالبان در پنجشیر دیدار کرده و با اعضای شورای علما، مسوولان امنیتی، اداره استخبارات طالبان و رییس شفاخانه پنجشیر نیز گفت‌وگو کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت، والی طالبان در پنجشیر به هیات یوناما اطمینان داده که این گروه در پنجشیر حقوق بشر را در نظر دارد و ضمن تعهد به مسائل انسانی در این ولایت، مراعات با مردم را در اولویت قرار می‌دهد.

این سفر در حالی انجام شده که روز گذشته جبهه مقاومت ملی مستقر در پنجشیر با انتشار اعلامیه‌ای مدعی شد که طالبان در ولسوالی پریان وارد خانه‌ها و حریم خصوصی مردم شده و مردم وادار به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

یوناما تاکید ورزیده که حساب‌دهی و حفظ حقوق تمام افغان‌ها از مهم‌ترین نکات برای رسیدن به صلح در این کشور است و نظارت این سازمان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.